Wat was het leuk om weer te starten met de rondleidingen! De eerste van dit seizoen bracht een mooie groep samen, met jong en oud die nieuwsgierig het voedselbos in trok.
Onze jongste deelnemer ging met een insectenvanger en vergrootglas op ontdekkingstocht naar kleine diertjes in het voedselbos en vond ze ook echt tussen de bladeren en takjes.
Er werden veel vragen gesteld, want ons jonge voedselbos heeft nog de nodige aandacht nodig. Zo kwamen ook uitdagingen zoals waterbeheer en droogte aan bod, en hoe we daar in de opbouw van het systeem mee omgaan.
Natuurlijk bezochten we ook de bijenburcht en de takkenril en vertelden we over hun belangrijke rol in het ecosysteem.
📅 De volgende rondleiding is op 27 mei om 18.30 uur. Elke keer is het voedselbos net even anders, dus er valt altijd weer iets nieuws te ontdekken. Je bent welkom!

Op ontdekkingstocht naar de kleine bewoners van het voedselbos.
